1971: השלמות, תיעודים הסטוריים ותיקון

היום ישודר ב88FM המצעד של 1971. כהשלמה, מתוך מחברות שלא נגנבו על ידי אלה שעקבו "אחרי השכנה" וחניכיהם הנאמנים, מביא בלוג ההסטוריון את המצעד המקביל, בתחנה הצבאית:
1.George Harrison – My Sweet Lord
2. Boaz Shar'abi – Pamela
3. Mashmakhan – As The Years Go By
4. Pop Tops – Mamy Blue
5. Paul & Linda – Admiral Holsey/ Uncle Albert
6. Middle of the Road – Chirpy Chirpy Cheep Cheep
7. Tom Jones – She's a Lady
8. Blue Mink – The Banner Man
9. Lin Anderson – Rose Garden
10. New Seekers – Look What They've Done To My Song, Ma
11. Santana – Black Magic Woman
12. Murray Head – Jesus-Christ Superstar
13. Matthew's Southern Comfort – Woodstock
14. Elvis Presley – You Don't Have To Say You Love Me
15. Cat Stevens Sad Lisa
בסך הכל אפשר לומר שהיתה אחידות בצמרות – שיר השנה והנבחרים (תחיית קרידנס קלירווטר, קרול קינג ובועז שרעבי – פעם יחידה ככל הידוע שישראלי היה זמר השנה!).


אבנים מהירח בחללית רומנית?
בכל זאת, כמו בדרך, המצעד של גלי צה"ל הוא מעניין קצת יותר – לא נראה לי שלשיר כמו ג'יזס קרייסט סופרסטאר היה סיכוי אז לצעוד במצעד אחר, וגם בלאק מג'יק וומן קיבל הוקרה בשבוע שעבר ברדיו 88, אבל במצעד הוא היה רק בגלי צה"ל. גם ליזה העצובה – שיר מאד יפה שהיה רק בגלי צה"ל. קרול קינג, לעומת זאת, הגיעה לצמרת רק בגל הקל, למרות שהיתה זמרת השנה בשני המצעדים בזכות Tapestry הבלתי נשכח. באותה שנה יצא לד זפלין הרביעי עם מדרגות לגן עדן ועוד, במצעד האמריקאי מצעד האמריקאי לקח באותה שנה Joy to the World של "ליל שלושת הכלבים", מקדים ענק אחר – Maggie May / (Find A) Reason To Believe של רוד סטיוארט, אך לדברים אלה עוד לא היתה התייחסות בארץ.
ואם בקטע של מחווה לזמרים ישראלים בשפות זרות, בגלי צה"ל הקדישו פינה לשיפוטכם אחת רק לזמרים ישראלים, וזה תיעוד הסטורי לפעם הראשונה שבה מופיע שמו של דני סנדרסון, אי שם באביב 1972, שנה לפני שהוא נהיה גדול:


בויקיפדיה ובמקומות אחרים מופיע דירוג של המצעד השנתי בגלי צה"ל 1971 שבו השיר 'לך איתה' של אילנה רובינא נמצא במקום הראשון. אולי לשיר הזה באמת היה מגיע יותר מ"מתוק מתוק" שלקח את שני המצעדים, ובמצעד הזה מופיעים כמה שירים מקסימים כמו 'מודד המדרכות' ו'שיר שבת (בואי כלה)' ועוד, אך בידי יש דירוג אחר, שהוא כנראה המדוייק:
1. מתוק מתוק – יגאל בשן ולהקת פיקוד צפון.
2. אני ואתה – אריק איינשטיין
3. לך איתה – אילנה רובינא
4. לישון לישון – אושיק לוי
5. צא מזה – אריק איינשטיין
6. מה איתי – אריק איינשטיין וג'וזי כץ
7. שני תפוחים – צביקה פיק
8. הנני כאן – יהורם גאון
9. מאיה – שלום חנוך
10. חופשי ומאושר – אילן ואילנית
11. שבחי מעוז – להקת פיקוד דרום
12. נגן לי ירדן – רבקה זוהר
13. ומתוק האור בעיניים – ששי קשת
14. אליק השחף שלי – אושיק לוי
15. שבועה – אילנה רובינא וצביקה פיק
16. סיירת אגוז – יגאל בשן ולהקת פיקוד צפון
17. פרחים בקנה – יהודית שוורץ
18. בלדה לעוזב קיבוץ – כיף התקוה הטובה
19. ואני אומר – יגאל בשן ולהקת פיקוד צפון
20. אני חולם על נעמי – חדוה ודוד
21. לבוא הביתה – אריק מוסקונה
22. השר מונטיפיורי – יהורם גאון
23. הימים האחרים – להקת פיקוד מרכז
24. להיות לבד – מירי אלוני
25. פנקס השטן – ששי קשת (עם אבירמה גולן)
זמר השנה בגלי צה"ל היה אריק איינשטיין, וזאת כנראה פעם אחרונה במצעד שהוא, ועוד ממצא מעניין אחד – זמרת השנה בגלי צה"ל בשנה זו היתה (למרות שלא היה לה אף שיר ב25 המובילים) … חוה אלברשטיין, שעד עכשיו חשבתי שרק ב1978 היא נבחרה. להקת השנה, כמו בדירוגים האחרים, היתה פיקוד דרום, ושלישיית השנה היתה שובבי ציון. סורי.

51 תגובות בנושא “1971: השלמות, תיעודים הסטוריים ותיקון

    1. השיר הזה חזר למצעד גם בשנת 1974 וגם היה לו אח"כ חידוש בשנות ה80.
      הצמרת של אותו מצעד: 1. אמא שלי – ניל ריד, 2. עיזרו לי – טוני רונלד, 3. בנו של אבי – צ’יקורי טיפ, 4. הנערה שעלי לאהוב – מייק ברנט, 5. פגישה מחודשת (של אם ובנה) – פול סיימון. 6. השחר מפציע – קט סטיבנס ודמיין – ג’ון לנון. 7. ג’לווס גאי – ג’ון לנון. 8. דירלה דה דה – אריס סן, 9. תחת נוגה ירח טרופי – שלם חנוך, 10. בלעדיך – נילסון, 11. אמריקן פאי. צמרת פלורליסטית, בחור קנאי זורם עם דירלדדה, 3 ישראלים (כולל אריס סן), כמה קלאסות שלא בדיוק בין 3 הראשונים, בהם נמצאים להיטים די נשכחים.

      1. במצעד העברי של הגל הקל היה אותו שבוע סוף הנפילה של שלישיית פיקוד המרכז, הידוע כ’אם אדם נופל ממטוס באמצע הלילה’ למילותיה של דליה רביקוביץ המנוחה. וזה בדיוק כשבעיתון תחקיר צה"ל החשוד <a href=http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1080893.html Target=_BLANK class=msg><a href=http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1080893.htmlhttp://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1080893.html</a> אכן צירוף מקרים מצמרר. במצעד העברי של גל"ץ לקח יהודה עמיחי בביצועו של שלמה ארצי ’דרך שתי נקודות’. הכל מפירות פסטיבל שירי המשוררים.

  1. בבוקר נאה אחד ראה משה הקדוש את סם ומלך הדינרים יושבים ועורכים טוטו ניחושים בקשר למצעד הפזמונים הלועזי של גלי צה"ל.
    הוא קרא אליהם: אוף שוב אתם אולי תלכו לעבוד ולא תתבטלו ולא תספרו לי סיפורים על אריות שישנים בלילה ועל בנו של אבי שיושב ומתבטל תחת אור ירח טרופי.
    מיד אמר סם: אהלן מר מוישה, מה שלומך?
    מלך הדינרים: אגב, אמא שלי אמרה לי שאסרת עלינו לאכול לחם בחג. אולי תבטל את האיסור? אני נורא אוהב לחם בריבה.
    ברגע זה הפציע השחר וסם יצא לשלוח מברקים ומלך הדינרים הלך להיפגש עם הנערה שעלי לאהוב.
    הסיפור כולו מורכב משמות שירים שהיו במצעד. נחמד. שימו לב לתזוזה אחורה בזמן המתרחשת במהלך הסיפור..

    1. עוד קטע כזה, גם בו מעורבים סם המברקן (טלגרם סאם, של הטי.רקס, ענקים באנגליה, בארץ לא כל כך) והנערה שעלי לאהוב:
      כל מה שרציתי זה למצוא את הנערה שעלי לאהוב אבל אני טובע בים האהבה ולא מצליח למצוא את הדרך לאמרילו אז אני שואל את אמא שלי בבוקר נאה אחד איפה הדרך לאמרילו? והיא משיבה: שם למטה, תחת נוגה ירח טרופי. אז דמין לך שהלכתי דוקא לשחר המפציע ולא הלכתי למורד הנהר העצל כי שם הייתי אולי מוצא את האריה ישן הלילה ולא את העוגה האמריקנית שגידל (!) בנו של אבי, טסתי בכדור האש לשם אבל רק חמור היה שם, אז פתחתי את הדלת במפתח חדש לגמרי ומצאתי שם את הבלש שאפט ורק פעם אחת ראיתי שם את סם כי הוא הלך לשלוח למיסה לובה את המברק.

      1. עוד אחד:
        בבוקר נאה אחד היו ימים של קשת בענן וסם לא יצא לשלוח לנערה שעלי לאהוב את המברק. הוא רק ישב וזלל עוגה אמריקאית יחד עם מלך האוצרות, והם שמחו שהאריה היה ישן באותו לילה כי הם חשבו שהאריה יירדם רק מחר, אבל דמיין לך שהוא החליט לישון בלילה ויום אחר יום ישבו סם ומלך האוצרות ואכלו עוגה אמריקנית וניסו לחפש איפה הדרך לאמרילו. עד שיום אחד ראה אותם משה הקדוש וקרא אליהם: הי, אתם שם למטה, עלו הנה מהר! סם ברח אל אמא שלו, אבל מלך האוצרות קרא בלעג אל משה: מה שלומך?

      2. ואחרון (לבינתיים?)
        סוף סוף היה בוקר נאה אחד וסם יצא להביא לנערה שעלי לאהוב ולפפה ג’ו מברקים והוא מזמזם בחדוה את שיר הגבול וחשב על מה שיעשה מחר עם מלך האוצרות. אחרי שגמר את עבודתו פתח את הטרנזיסטור ושמע בחדשות שהאירלנדים זועקים: החזירו את אירלנד לאירים! והוא אמר: שוב אלה צועקים עיזרו לי, אבל הבריטים מזמזמים: דירלה דה דה ולא אכפת להם, אבל לי יש לב זהב וברצון הייתי עוזר להם, אבל אני לא יכול.

      3. עוד פרקים בסאגה של סם המבריק ומלך הדינרים:
        יום אחד הביא סם מברק למלך האוצרות. במברק היה כתוב: מזמין אותך בחופש אלי. מאבא ג’ו. מלך האוצרות נסע באוטובוס ושר כל הדרך את שיר הגבול ופתאום באה אליו הנערה שעלי לאהוב וצעקה: תפסיק לשיר! והוא אמר לה: מה את רוצה? הייתי רוצה ללמד את העולם לשיר בהרמוניה מושלמת, לכן אני שר.
        הם התחילו לריב עד שפתאום בא משה הקדוש וקרא: אוף! שוב אתה! תפסיק להתבטל! אני הולך לעבודה אבל אתה עצלן ממדרגה ראשונה! טען מלך הדינרים: אבל אמא שלי הרשתה לי לנסוע לים הכחול כים אל אבא ג’ו. דבריו לא הועילו. הוא נזרק מהאוטובוס.

      4. היימשך:
        מלך הדינרים הביט אל הירח הטרופי וחשב: לו היתה כאן אמא שלי. אלי היקר כל כך עצוב לי. עזור לי. מחר אני צריך להיות אצל פפא ג’ו. ופתאום שמע מעליו קול: זקוף ראשך והיכון לפגישה מחודשת של אם ובנה.
        ויש – יש המשך!
        מלך הדינרים הביט וראה שבוגלו עומד וקורא: רובין המרקד! תפסיק לרקוד כי האריה ישן הלילה. וכשראה אותו אמר: הי! היכון לפגישה מחודשת של אם ובנה! אבל רק אמא של בוגלו היתה שם. והיא שאלה: מה שלומך? בוא ניסע לסקרמנטו עיר נפלאה! הם עלו על המכונית של בנו של אבי והתחילו לנסוע. בסוף הם התקרבו לסקרמנטו. (סוף בשבוע הבא – טרם נמצא).

      5. השיר ’זקוף ראשך’ (Hold your head up) קיבל כאן את ההוקרה הראויה, בתור המנון הבלוג בתקופת ציד המכשפות 2007, ובכל זמן:
        <a href=http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=7489658 Target=_BLANK class=msg><a href=http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=7489658http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=54112&blogcode=7489658</a>
        אני מאחל לכולנו Just let them burn their eyes on you moving
        And if they shout
        Don’t let them change a thing what you’re doing

        Hold your head up, hold your head upAnd if they stare
        Just let them burn their eyes on you moving
        And if they shout
        Don’t let them change a thing what you’re doing

        Hold your head up, hold your head up
        Hold your head up, hold your head high

      1. היא גם לא נמצאת בהסטוריית הביקורים בארץ. כנראה לא חברה בתנועה הציונית, למרות שאלה ששרו איתה את ’נרות בגשם’ הקליטו גרסאות לשירים ישראלים – חורשת האקליפטוס ו’תן לי כוכב’ שהיה באותם זמנים במצעדהגל הקל.

      2. לא חברה בתנועה הציונית – יכול להיות שבגלל זה גם עקבו.
        כל סיפורי השוטרים נכונים בסופושלדבר.

  2. מ.ס. – ’השמש’ (ג’ים טירה).
    מאמי בלו – אליין אליין.
    היצחקים והיוחננים – המלעונים, דיכטר – זרשיקו.
    המועדון – בניין המרתף.

      1. העוף הוא אנחנו. הזהויות האחרות – אפשרות אחת השחקן של ניפל מחר, אפשרות אחרת בן המנהל.
        והכבשים, הם תמיד הכבשים.

      2. קיבלה הוראה לסנן/לעכב כל מה שבא מהכיוון.
        וזאת הוראה מגבוה-גבוה.
        גם ספיקעו הוא נראה לי בן של איזה מנהל.

  3. התגלתה!
    גירסה קדומה של מצעד המחץ, 5 שנים קודם, שנקראה ’הדירוג העצום’, וכנראה מילאה תפקיד דומה בתקשורת העולמות. בראש אחד הדירוגים עמד אימג’ן של ג’ון לנון, בשני, לא ידוע כמה זמן אחרי, היה ’שיר אהבה מיושן’ של ליל שלושת הכלבים – שיר יפה שנשכח – במקום הראשון, ובדירוג אחר ’הנערה שעלי לאהוב’ של מייק ברנט. במצעדים היה שיר איטלקי אחד שנשכח – שהצליח אז בגלי צה"ל – ’כל כך רוצה בה’ של להקת הפו, ובכל המצעדים – השיר היחיד שלא היה בשום מצעד בישראל (למרות השיכתוב העולה מן המחברות) היה ברנד ניו קי של מ. שבישראל כנראה עד היום מזלזלים בה.

    1. ביקומים המקבילים המפתח החדש היה. ואתה לא יכול לדעת היום, באיזה יקום הגוף שלך היה.
      אגב, השיר ’הנערה שעלי לאהוב’ יש לו גירסה עברית קודמת, בביצוע יפה () ירקוני ובנותיה (מהתקופה של פאמלה – אגב ראה ההצלחה של השיר עם בועז שרעבי במצעד הלועזי השנתי, לעומת מקום 23 בלבד עם יפה ירקוני במצעד העברי השנתי, ורק של הגל הקל, וכך נמנע דרבי עיתונאיות הארץ עם פנקס הקטן), שם זה נקרא ’ויוה’ ומדבר על ילדה בת חמש.

      1. <A target=_blank href="http://www.youtube.com/watch?v=qglQ0aiEGA0&feature=related&quot;>פופ שיוואדי, אחד הגדולללים!

        הערת המערכת: מדובר בשיר 'שוגר בייבי לאב'. הקליפ עדיין זמין ביוטיוב אבל למקרה שבריוני ההתעלקות על זכויות יוצרים יורידו גם אותו כמו שעשו לכל הקליפים הקודמים שכעת אינני יכול לשחזר איזה שירים היו בהם, אז אני רושם.

      2. <A target=_blank href="http://www.youtube.com/watch?v=esj9EfsfQiM&feature=related&quot;>הלהיט האחרון שלהם, גם אוירה כזאת. היחיד שהיה במצעד המחץ.

        הערת המערכת: השיר הוא 'מותק אני יודע', היחיד של הרובטס שהיה במצעד המחץ, אחד משני להיטים ששוברים את כל הסגנון הקודם שלהם. (השני 'תחת גג אחד' מספר על הומו שאביו רצח אותו, נושא שלא התעסקו בו אז בגלוי בהרבה שירים)

      3. ולסיום מסיבת הרובטס הקטנה, שיהיה לכם הרבה <A target=_blank href="http://www.youtube.com/watch?v=UogO4fd9M7g&feature=related&quot;>צהוב קופץ בעיניים!

        הערת המערכת: השיר הוא 'אני יכול לבצע זאת' ובקליפ שנמחק פה קפצ ו חברי הלהקה לבושים בצהוב לוהט, וזה החזיר אותנו בהיסח הדעת לעבר הבית"רי. ומי שלא קופץ מלעון.

    2. <A target=_blank href="http://www.youtube.com/watch?v=sgRP_fDcp9Q&quot;>הזדמנות נפלאה משום מה מופיע פעמיים, לא אכפת.

      הערת המערכת: השיר הוא 'שיר אהבה וינטג" של ליל אל תלת כלאב. אגב, דברים שלא ידעתי, השיר נכתב עבור הקרפנטרס שויתרו עליו בסוף, לכותבו, מלחין יהודי שאת שמו שכחתי יש ביצוע משלו עם ג'ז וחצוצרות שמביא פרשנות אחרת לשיר.

  4. גלי צה"ל 24.12.1972 (בסוגריים: מצעד רשת ב')
    לילות משי לבן – מודי בלוז (17)
    בלעדיך – נילסון (5)
    פגישה מחודשת של אם ובנה – פול סיימון (2)
    אמא שלי – ניל ריד (9)
    קונקוויסטדור – פרוקול הארום (12)
    בהיר יותר מחיוורון – פרוקול הארום (-)
    פופקורן (חמאה חמה) (6)
    שוב לבד – גילברט אוסליבן (1)
    דמיין לך – ג'ון לנון (4)
    כשאתה מלך – מישורים לבנים (-)
    לב של זהב – ניל יאנג (3)
    שיר הנושא מ'הסנדק' – אנדי וויליאמס (14)
    נעימת הנושא של 'המשכנעים' – ג'ון בארי (-)
    אבקש, אגנוב, או אשאל – המשחרים החדשים (10)
    עלי לאהוב שוב – ג'קי אלקיים (8)
    בית ספר נגמר – אליס קופר (-)
    אחריך – ויקי ליאנדרוס (7)
    עיזרו לי – טוני רולאנד (16)
    הנערה שאותה אוהב – מייק בראנט (-)
    בדרכי – נינה סימון (-)
    הלילה בו נוצחו מדינות הדרום – ג'ואן באעז (-)
    אמריקן פיי – דון מקלין (-)
    נעימת הנושא מהסרט 'שאפט' – אייזיק הייס (20)
    גורו מתכתי – טי רקס (-)
    שלום לאהבה – הקרפנטרס (-)
    זמר השנה: גילברט אוסליבן
    זמרת השנה: ג'ואן באעז
    להקת השנה: פרוקול הארום
    צמד השנה: מאוט ומקניל

    היו במצעד רשת ב' ולא נכנסו בגל"צ
    שיר מושר כחול – ניל יהלום (11)
    ללא חברים – מייק בראנט (13)
    ג'זאהל – דליריום (15)
    אני נמצא בדרכי – המבחר של ג'ורג' בייקר (18)
    וינסנט – דון מקלין (19)
    ג'ון באעז – שיר מתוך סאקו ו-ואנצטי (21)
    קובי רכט וקובי אושרת – היי שם למטה (22)
    השחר הפציע – חתול סטיבנס (23)
    מחר – ביי סיטי רולרס (24)
    פגשני בפינה – לינדיספארן (25)
    בשני המצעדים נשמרה נציגות לא באותם שירים ל: מייק בראנט, דון מקלין, ג'ון באעז וצירוף המלים MY WAY
    שיקלול שוויוני של המקומות בשני המצעדים יוצר את המצעד הבא
    בלעדיך – נילסון
    פגישה מחודשת של אם ובנה – סיימון
    שוב לבד – אוסליבן
    דמיין – ג'ון לנון, אמא שלי – ניל ריד (פשוט החליפו מקומות ביניהם)
    פופ קורן – חמאה חמה
    לב של זהב – ניל יאנג
    קונקוויסטדור – פרוקול הארום (השיר לדעתי)
    לילות משי לבן – מודי בלוז
    עלי לאהוב שוב – ג'קי אלקיים

    בשנה שבא יצא זיגי סטרדאסט הנציגות היחידה לגלאם רוק היא בשיר של טי רקס במקום ה24. כללית מסתמנת אווירת משבר בשוק עם החלל שעדיין לא התמלא אחרי התפרקות הביטלס והיגמרות השאריות ממסיבת הסיקסטיז, במקום זה שירים רגועים והוצאה מחודשת של שירים מהסיקסטיז ששלושה מהם נמצאים במצעד השנתי. זה יימשך עד 74, ואחריה ישתלט הדיסקו.

    1. לגבי MY WAY – נראה לי שזה אותו שיר בשני המצעדים. השיר IM ON MAY WAY כפי שמתברר מהאתר 'פזמונט' לא היה בכלל במצעד השבועי, הוא לא מוכר בכלל ולא שודר אף פעם (וגם אין בו משהו מיוחד), אז כנראה מישהו התבלבל בין השיר הזה (שאולי הוצג בפינה לשיפוטכם אך למצעד לא נכנס) לבין השיר של נינה סימון – שהיה 12 שבועות במצעד והגיע למקום הרביעי, והוא זה שנכנס לדעתי למצעד השנתי וצריך להופיע ברשימה.

  5. השלמה להשלמה של 1971: בצמרות שררה אולי אחידות, במקומות 11-25 לעומת זאת עולם אחר לגמרי
    (בסוגריים – מקום השיר במצעד המקביל)
    13א
    Love story – Andy Williams
    (-)
    16.Mike Brant – mais dans la lumière
    (-)
    17 Roger Whittaker – New World in the Morning
    (-)
    18מDawn – Nock 3 Times

    19 Tony Christy I Did What I Did for Maria
    (25)
    Boaz Shar’abi – Reality 14
    (20)
    21. Who – See Me, Feel Me
    (-)
    22 Waldo de Los Rios – Mozart Sinfonia 40
    (-)
    23 Ringo Starr Don’t Come Easy
    (-)
    24 Gilbert O' Sullivan Nothing rhymed
    (-)
    25 Hurrican Smith – Don’t Let It Die

    (-)

    שירים שהיו בשנתי של רשת ג' ולא נכנסו בגל"צ – 14 שירים!
    2.א. קרול קינג – "So Far Away"
    5. פול מקרטני – "Another Day"
    8. המשחרים החדשים – "Never Ending Song Of Love"
    11. משפחת פרטרידג' – "I Think I Love You"
    15. ניל דיאמונד – "Cracklin’ Rosie"
    16. אילן ואילנית – "Bang-Bang"
    18. טום ג'ונס – "Puppet Man"
    19. בועז שרעבי – "Ringo Li"
    20. אריאל זילבר – "Movie Instead"
    21. ג'קי וולש – "Eleanor"
    22. ליל שלושת הכלבים – "Joy To The World"
    23. סמי קלארק – "Please"
    24. משפחת פרטרידג' – "I Woke Up In Love This Morning"
    25. טוני כריסטי – "I Did What I Did For Maria"

    רוג'ר וויטקר (מאמי בלו ועולם חדש בבוקר) ופול מקרטני (יום אחר והדוד אלברט/אדמירל הולסי) שלחו שיר שונה לכל מצעד, קט סטיבנס לא נמצא השנה ברשת ב', כמו שנה אחר כך, ולעומת זאת נמצא ניל דיימונד גם בשנה זו וגם בבאה רק ברשת ב'.

  6. המצעד של פסח 1972 מופיע במלואו בפוסט
    https://walker-21.com/2022/04/16/%d7%9e%d7%a6%d7%a2%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%91%d7%95%d7%93%d7%99%d7%9d-2-%d7%9c%d7%95%d7%a2%d7%96%d7%99-%d7%92%d7%9c%d7%a6-%d7%a4%d7%a1%d7%97-1972/
    ואגב חוה אלברשטיין שהוזכרה בפוסט, קולטים שרק בשנת 2014 היה לה שיר השנה? אריק איינשטיין אגב פעם אחרונה עשה זאת ב1970

כתיבת תגובה